Adott egy társaság, ahol minden évben új cafeteria szabályzatot hoznak. Ennek időpontja változó. Amikor valaki belép a társasághoz mint munkavállaló, szóbeli megállapodás születik az évi cafeteria juttatásról, de ez nincs írásban rögzítve. A szabályzatot idén először úgy hozták meg, hogy szerepel benne az, hogy csak a szabályzat hatályba lépésekor munkaviszonyban állókat illeti meg a cafeteria. Több mint négy éve dolgoztam ennél a cégnél, idén augusztusban szűnt meg a munkaviszonyom. A felmondási időmet letöltöttem, betanítottam az utódomat, azt hiszem tisztességes módon jöttem el az új munkahelyemre. Az eddigi gyakorlat az volt, ha valamilyen módon megtudta a volt munkavállaló, hogy van időarányos cafeteria juttatásra jogosultsága, nagy titokban kellett tartani, hogy ne tartson rá igényt. Többen jöttünk el idén, különböző időpontokban, viszonylag nagy a társaságnál a fluktuáció. Mindannyian számítottunk erre az összegre, belépéskor így kalkuláltunk, így vállaltuk el a munkát.Kérdésem az lenne, hogy van-e alapja annak, hogy az elmaradt juttatást megpróbáljuk érvényesíteni? Vagy ezzel a húzással (az új szövegezésű szabályzat) teljesen védve van a munkáltató? Van esetleg jogorvoslati lehetőségünk? Vagy ezzel a volt munkatársainkat hozzuk bajba, hogy egy ilyen információ (belső szabályzatról lévén szó) kikerült?

Forrás