A Google mesterséges intelligencián alapuló új keresési funkciói alapjaiban forgatják fel a digitális médiapiacot – és már most munkahelyek százait sodorják veszélybe. A keresőóriás AI-vezérelt találati listái radikálisan csökkentik a híroldalak látogatottságát, ezzel ellehetetlenítve hirdetési bevételeiket. Az olyan nagy amerikai médiumok, mint a HuffPost, a Business Insider vagy a Washington Post már kénytelenek voltak szerkesztőségi leépítésekhez folyamodni a forgalom zuhanása miatt. A szakértők szerint a trend visszafordíthatatlan: az AI-alapú válaszok háttérbe szorítják az újságírást, a chatbotok kora pedig tömeges elbocsátásokat hozhat a tartalomiparban – mutat rá az Economx cikke.
- Magyar Péter: a kormány helyenként 30 százalékos fizetésemelést adott saját magának
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Varga Zoltán, Magyar Suzuki Zrt.